Khamis, 18 Ogos 2011

Keceriaan Kelas Perlu Dipertingkatkan

Saya bangga melihat kesungguhan beberapa pelajar mengemaskini kelas mereka pada waktu petang. Ada yang sedang menceriakan kelas bertemakan kemerdekaan sempena Bulan Bidang Kemanusiaan yang telah dilancarkan baru-baru ini.

Beberapa pelajar sedang menghias kelas mereka petang semalam
Walaubagaimanapun masih ada beberapa kelas yang belum mencapai tahap 3K yang diharapkan. Saya rasa kelas-kelas ini perlu bimbingan lebih lanjut daripada guru tingkatan masing-masing dan mesti membetulkan sikap bahawa tidak ada harap untuk menandingi kelas yang kerap menang pertandingan 3K. Apa yang penting bukanlah kemenangan tetapi mewujudkan keadaan kelas yang kondusif untuk tujuan pembelajaran.

Dalam pada itu, pihak sekolah akan membuat perubahan dari segi ganjaran hadiah pertandingan 3K kelas.  Pemenang bulanan bukan sahaja menerima sijil tetapi turut menerima hamper (sebuah hamper untuk kelas dan sebuah lagi untuk guru tingkatan).  Hamper pula akan dibungkus sendiri oleh pihak sekolah bagi memastikan barangan makanan yang bermutu di dalamnya dan bukannya "junk food" seperti kebanyakan hamper "ready made" yang terdapat di pasaraya.  Saya juga bangga melihat keadaan Kelas Integrasi yang sangat nyaman dan indah.  Ada juga beberapa kelas yang semakin ceria dan menjadikan Kelas Integrasi sebagai tanda aras.

Kelas Integrasi yang nyaman dan indah
.
Lagi suasana Kelas Integrasi
Bahagian belakang Kelas Integrasi yang dihias indah

Susunan meja dan kerusi Kelas Integrasi

Lagi pemandangan bahagian belakang Kelas Integrasi

Sebuah kelas lain yang nampak ceria dan indah
dan sedia menandingi Kelas Integrasi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...